«Впровадження передових практик в організації надання первинної медичної допомоги»
В рамках впровадження грантової програми від Проекту USAID «Підтримка реформи охорони здоров’я» 17.12.2019 р. в КНП ЦПМСД «Ювілейний» РМР відбулася робоча зустріч з представниками десяти Центрів ПМСД м. Рівного та Рівненської області на тему: «Впровадження передових практик в організації надання первинної медичної допомоги».
Цільовою аудиторією даного заходу були керівники центрів ПМСД, заступники з економічних питань та головні медичні сестри. Зустріч була включена в плани основних організаційних заходів управління охорони здоров’я РОДА на грудень 2019 р. Узгодивши з УОЗ РОДА, були запрошені керівники центрів ПМСД: Рівненський ЦПМСД, Гощанський ЦПМСД, Здолбунівський ЦПМСД, Острозький ЦПМСД, Дубенський ЦПМСД, ЦПМСД м. Дубно, КНП «ЦПМСД с. Мала Любаша», КНП «ЦПМСД с. Боремель», КНП ЦПМСД «Центральний» РМР, КНП ЦПМСД «Північний» РМР. Присутніми на цьому заході також були заступник міського голови Галина Кульчинська, заступник начальника УОЗ РОДА Олег Вівсяник, завідувачка інформаційно-аналітичного центру УОЗ РМР Валентина Опанасик та керівник прес-служби Алла Сищук, крім того представники ЗМІ та завідувачі амбулаторій нашого закладу.
Мета зустрічі ─ обмін досвідом та поширення найкращих практик, запроваджених в КНП ЦПМСД «Ювілейний» РМР завдяки участі в грантовій програмі з розбудови центрів передового досвіду Проекту «Підтримка реформи охорони здоров’я».
Своїми знаннями, набутим досвідом та труднощами, з якими довелося зіткнутися ділилися головний лікар Центру ПМСД «Ювілейний» Вікторія Покоєвчук, в.о. заступника головного лікаря з економічних питань Людмила Вербицька, менеджер з антикризового управління Валентина Дука, головна медична сестра Ірина Хуснулліна, завідувачка амбулаторією №2 Людмила Грицак та лікар-терапевт Катерина Почтар.
Присутнім були представлені такі презентації:
- «Керівник закладу в нових умовах. Проблеми. Шляхи вирішення»
- «Як жити та працювати з новим колективним договором? Будні економіста в ході впровадження реформи»
- «Сервіс, ще раз сервіс»
- «Нові умови роботи очима лікаря»
- «Яка роль медичної сестри сьогодні – самостійний виконавець чи помічник лікаря?»
- «Впровадження клінічних настанов в практику лікаря ПМД»
Крім цього у програму входили перегляд відеоролику про заклад, урочисте нагородження переможців конкурсу «Найкращий лікар – 2019» та «Найкраща медична сестра – 2019».
Також при підведенні підсумків зустрічі відбулася жвава дискусія щодо розглянутих тем. Учасникам робочої зустрічі була запропонована велика кількість нової інформації, детальне роз’яснення щодо користування електронним інструментом з розрахунку вартості платних послуг «Pay&Care», впровадження клінічних настанов в закладі та багато іншого. Щоб краще освоїти нову важливу інформацію та створити візуальну асоціацію з теоретичним матеріалом, учасники зустрічі виконали інтерактивну вправу, яка стосувалася принципів пацієнт-орієнтованості. Представники всіх медичних закладів проявили себе достатньо активно та професійно. В спілкуванні між собою та бурхливих дискусіях учасники дійсно досягли розуміння принципів пацієнт-орієнтованості та зможуть донести нові знання та ідеї в свої Центри ПМСД.
Впевнені, що цей день всі учасники зустрічі провели з користю, позитивними емоціями та новими знайомствами для подальшого спілкування. І це стосується не тільки запрошених представників медичних закладів. Для нас, як для тренерів, такий досвід був вперше. Організація та проведення даного заходу дала нам можливість передати набуті знання та неймовірний досвід, отримані за цей рік, який був так тісно пов’язаний з участю в грантовій програмі USAID/UKaid. Звичайно, такий захід не буде єдиним, а тільки є першим для обміну новою інформацією та досвідом, щоб змінити підходи в роботі медичних Центрів та свідомість медичних працівників для підвищення якості надання медичної допомоги, рівня сервісу та задоволеності пацієнтів. На майбутніх зустрічах-тренінгах більше уваги маємо приділити комунікації та взаємодії між учасниками тренінгу для створення комфортної атмосфери та кращого сприйняття інформації і активнішої участі в дискусіях. Розширення тематики, куди буде включено і презентації по управлінню якістю, і навички комунікації з пацієнтом, і фінансово-економічні та юридичні засади господарювання будуть дуже корисними та потрібними для керівників медичних закладів для ефективної роботи Центрів ПМСД.
На завершення цієї робочої зустрічі, почувши схвальні та позитивні коментарі і відгуки запрошених учасників, ми впевнилися, що цей день як для них, так і для нас пройшов з максимальною користю та позитивними емоціями. Нами були отримані прохання продовжувати організовувати в нашому Центрі такі зустрічі керівників медичних закладів для обміну знаннями та власним досвідом, продовжувати проводити тренінги для отримання нових знань, необхідних для якісного надання медичної допомоги. Пропозиція представника управління охорони здоров’я РМР організувати навчання економістів всіх медичних закладів м. Рівного по користуванню електронним інструментом з розрахунку вартості платних послуг «Pay&Care» отримала всебічне схвалення.
Новий формат спілкування між медичними закладами дав можливість поділитися власними знаннями та досвідом у впровадженні змін, показати ті зміни, які відбулися з нашим закладом та нашими працівниками, важливість пацієнт-орієнтованого підходу та командної роботи для існування успішного Центру передового досвіду.