Будь то лікар, будь то студент-медик — всі добре знайомі з перевіреною часом схемою збору анамнезу. Та, розпитуючи необхідну інформацію у пацієнта (П), важливо не забувати, що контакт із ним — це перш за все міжлюдські відносини, які підпорядковуются правилам етикету. Це бесіда, яка складається не лише з вербального компоненту. Наведемо декілька важливих пунтків, які грають неабияку роль у даному процесі.
📌Перед візитом П, якщо є така можливість, поцікавтесь доступною вам інформацією про стан його здоров’я в минулому чи актуальну проблему (документи, збережені у вашому відділенні чи передані з інших). Це дозволить людині відчути, що ви вже знайомі з його випадком.
📌Забезпечте спокійне місце для збору анамнезу. Якщо це ваш кабінет, нехай там будуть тільки ви та сам П (за бажанням дозволено запросити близьку йому людину). Якщо багатомісна палата — попросіть всіх відвідувачів на короткий період часу покинути приміщення.
📌Якщо П заходить на прийом до вашого кабінету, підніміться зі стільця та потисність йому руку. По-перше, це ввічливо. По-друге, це хороший крок до побудови довірливої бесіди в подальшому.
📌Обов’язково представтесь (ім’я та посада). Якщо ви студент, неодмінно повідомте про це.
📌Чистий вигладжений одяг (халат, медичний костюм), жести та міміка вносять свою лепту у сприйнятті вас як медичного працівника.
📌Зоровий контакт. Не “заривайтеся” в своїх документах з головою, не помічаючи людину перед вами. Завжди пам’ятайте: П, можливо, доведеться поділитися з вами, абсолютно чужою особою, яку він, ймовірно, бачить вперше в житті, інформацією, яку він не розповідає навіть найріднішим.
📌Ваші очі та очі П повинні бути на одному рівні. В палаті доречно присісти на стілець біля ліжка хворого чи на край самого ліжка.
📌Перше запитання — відкрите запитання. До прикладу, “що Вас до мене привело?”. Дайте людині час виговоритися. Часто лікарі бояться, що П розповідатиме без берестанку. Такий сценарій можливий, проте на справі відповідь в середньому не триває довше двох хвилин, а ось важливих даних може принести немало.
📌Не пишіть безперервно! Часом люди приходять до лікаря за увагою. І така увага під час збору анамнезу вже стає частиною терапії! Краще робіть незначні важливі замітки, а якщо все ж необхідно щось законспектувати, то призупиніть П, повідомивши, що вам необхідно зробити деякі нотатки.
📌Переходячи до огляду П, обов’язково повідомляйте йому, що і як ви плануєте робити. При цьому уникайте фахових термінів (“пальпація”, “аускультація”).
Звісно, лікарі працюють під неймовірним тиском часу. Але не забувайте: те, що для вас є рутиною, для пацієнта може бути вкрай небажаним і сповненим страхом візитом, на який він не один день наважувався. Допоможіть йому відчути себе сприйнятим та почутим, а тим самим і собі одержати достатньо релевантної інформації, яка вестиме до правильно підібраного лікування.
Джерело: https://cutt.ly/zrc5OA6 https://cutt.ly/Src5PHU https://cutt.ly/lrc5Slt https://cutt.ly/rrc57tF
INgenius